Image Advertorial Hidden Costs Of Not Digitalising Hr Min Redigeret Ps

Top syv over skjulte omkostninger ved ikke at digitalisere HR

Advertorial af SD Worx

Ny forskning fra SD Worx viser, at 58% af de europæiske virksomheder indrømmer, at de stadig har lang vej igen, når det gælder om at tilbyde deres medarbejdere en fantastisk digital oplevelse. Hvorfor skynde sig? Det viser sig, at der er masser af skjulte omkostninger forbundet med at tage den med ro eller slet ikke digitalisere. Vi har opstillet syv til dig.

I årevis var det en skræmmende opgave at opbygge en stærk digital arbejdsplads. Umodne teknologier, forvirrende IT-standarder, kompleks integration og mangel på enkle softwareværktøjer var årsagen. Uden en ph.d. i IT-ledelse eller dybe lommer var digitalisering næsten altid en kamp op ad bakke.

Heldigvis er det ikke længere tilfældet. Mange teknologipartnere leverer nu HR-teknologi, der er let at forstå, meget overkommelig og giver fordele til alle interessenter: virksomheden, HR og dine medarbejdere. Men der er en anden overbevisende grund til at blive digital før snarere end senere: de skjulte omkostninger ved ikke at blive digital. Det koster faktisk mere, end du tror, at lade tingene være, som de er.

#1 Ineffektive HR-processer
Det er ofte komplekst og tidskrævende at håndtere transaktionelle HR-opgaver, som f.eks. lønudbetaling, kerne-HR og tidsregistrering. Og mens du bruger al din energi på at få styr på hver eneste detalje, overlader du mere værdiskabende opgaver (f.eks. fornyelse af dit L&D-program) til "når vi har tid". Med automatiseringsteknologier kan du frigøre tid til dig selv. Tid, du kan bruge til virkelig at få dit ry som arbejdsgiver til at skille sig ud og give dine (fremtidige) medarbejdere mere opmærksomhed. Det er ikke så underligt, at operationel excellence er det første skridt på enhver digitaliseringsrejse.

#2 En dårlig digital oplevelse
Dine medarbejdere, især de yngre generationer, er blevet afhængige af brugervenlige apps i deres daglige liv, såsom Netflix, Spotify og TikTok.

6 ud af 10 medarbejdere mener, at det er vigtigt at arbejde med de nyeste digitale applikationer på arbejdspladsen.


Hvis du ikke kan tilbyde den samme forbrugeroplevelse med din digitale HR, vil du sandsynligvis skubbe dem væk. Optimering af brugervenligheden af dine digitale værktøjer, fra intuitive grænseflader til mobilvenlighed, kan faktisk være afgørende for din HR-digitaliseringsrejse. Dette er også kendt som trin 2 i opbygningen af en stærk digital arbejdsplads.

Download vores e-bog "Er HR faldet over digitalisering, der har givet bagslag?"

#3 Risici for overholdelse af lovgivningen
Overholdelse af skatte-, ansættelses- og privatlivslovgivning står øverst på ethvert HR-teams prioriteringsliste. En enkelt fejl kan resultere i store bøder, korrektionsomkostninger og et skadet ry som arbejdsgiver. Det vanskelige er, at lovgivningen ændrer sig hele tiden og er forskellig fra land til land, og nogle gange endda fra region til region. Hvorfor ikke spare dig selv for den stress, der følger med compliance management, ved at stole på HR-teknologi med automatiske opdateringer?

#4 Haltende produktivitet
I tider med økonomisk usikkerhed og mangel på arbejdskraft bør det være logisk at fremme vækst, engagement og produktivitet på arbejdspladsen. De rigtige digitale værktøjer kan hjælpe dig med det. Tænk på programmer til læring og udvikling (L&D), apps til trivsel og kortlægning af færdigheder, samarbejdsplatforme, onboarding-værktøjer, software til medarbejderlytning osv. De giver dine medarbejdere mulighed for at blive den bedste version af sig selv, hvilket fører til øget output og dermed omsætning. Dette er også kendt som fase 3 i digitaliseringsrejsen.

#5 Et utæt sikkerhedssystem
Din HR-afdeling ligger inde med store mængder følsomme oplysninger - hvad enten det er fortrolige detaljer om organisationen eller personlige oplysninger om medarbejderne. Det er næsten umuligt at kontrollere adgangen til disse oplysninger med et manuelt system. Og ja, digitaliseringen åbner døren for mulige cybersikkerhedsproblemer, men hvis du vælger din HR-teknologileverandør med omhu, vil du kunne drage fordel af indbyggede privatlivs- og datasikkerhedsforanstaltninger. Du behøver ikke længere at bekymre dig om tab af strategisk information eller alvorlige sanktioner.

#6 Afkoblet forbindelse mellem ledelse og medarbejdere
Åben kommunikation er kernen i enhver succesfuld organisation. Det gælder i endnu højere grad, når du administrerer en hybrid arbejdsstyrke. Hvorfor er det sådan? De mest engagerede medarbejdere er ofte dem, der har et klart overblik over organisationens retning. De er med på noderne og føler et stærkt tilhørsforhold. Hvis ikke, er det mere sandsynligt, at de går videre til en anden arbejdsgiver, og i så fald vil du stå over for betydelige omkostninger for at fylde deres sko.

1 ud af 3 medarbejdere indrømmer, at de føler sig afkoblet fra deres arbejdsgiver på grund af fjernarbejde.


En ting er sikkert: Med et digitalt HR-økosystem kan du nå hele dit team på få sekunder, uanset hvor de befinder sig.

#7 Mangel på indsigtsfulde data og rapportering
At skabe et forbundet digitalt økosystem - den sidste fase i digitaliseringsrejsen - kan spare dig for dagevis af manuelt arbejde med at indsamle, rense og aggregere data. Ikke flere besværlige regneark og komplicerede formler, men et enkelt sæt præcise data at arbejde med. Desuden har mange integrerede systemer indbyggede rapporterings- og analyseværktøjer, som øger de business intelligence-muligheder, dit HR-team har at tilbyde. Alt dette resulterer i smartere, mere datadrevne beslutninger, der bl.a. optimerer brugen af dit budget.



Vi er et team af HR- og lønspecialister, udviklere, lønnørder, projektledere, implementeringseksperter, CX-eksperter, løsningsarkitekter, teknikere og konsulenter. Vi arbejder hos SD Worx, fordi vi nyder at udvikle og levere løsninger, der hjælper vores kunder med at få en mere enkel hverdag. Vi har nogle af de bedste hjerner i HRM-branchen til at arbejde for os.

• Vi beskæftiger over 7.000 HR-fagfolk
• Hver måned arbejder vi for over 5.2 millioner medarbejdere
• Hver dag finder vi 5.000 vikarer
• Vi arbejder for mere end 82.000 kunder
• Vi dækker mere end 150+ lande på verdensplan

Læs mere om SD Worx her.