Cookie og dataPolitik
DANSK HR er ansvarlig for behandling af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor:
DANSK HR Brunbjergvej 10 A CVR: 16453870 Tlf. 86 21 61 11 Mail: info@danskhr.dk
1. Indledning
Denne politik om indsamling og behandling af personoplysninger (herefter ”Politikken”) beskriver, hvordan DANSK HR (herefter ”os”, ”vi” eller ”vores”), som dataansvarlig indsamler og behandler personoplysninger om dig som kontaktperson/medlem, når du benytter vores tilmeldingsformular ved tegning af medlemskab eller besøger www.danskhr.dk eller kommunikerer med vores medarbejdere.
2. Vi gør brug af følgende kontakt-oplysninger
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- Titel
- Virksomhedsinformation (navn, CVR, evt. EAN, kontaktinformation, adresse)
3. Brug af øvrige personoplysninger
Hvis du selv har givet os yderligere oplysninger, kan der også være registreret:
- Brancheinteresser
- HR-fagfelter
- Kompetencer
- Link til LinkedIn-profil
4. Dine oplysninger indsamles via følgende kilder
- Registrering efter direkte samtykke med en DANSK HR-medarbejder
- Registrering via online medlemsformular eller chat
5. Vi bruger dine oplysninger til følgende formål
- Formidling af nyheder om DANSK HR
- Kontakt mellem DANSK HR og medlemmer, virksomheder og øvrige relevante interessenter i det danske HR-miljø
- Indsamling, registrering, opbevaring, genfinding, sammenstilling, samkøring og sletning af persondata og virksomhedsdata
- Evt. videreformidling af oplysninger til relevante samarbejdspartnere
De data, du har indtastet via vores tilmeldingsformular eller chatten registreres i vores it-systemer. De anvendes kun internt af DANSK HR´s medarbejdere i det omfang, at det er nødvendigt for at kunne besvare dine spørgsmål, levere medlemsydelserne i medlemspakken samt til fakturering. Data videregives ikke til andre.
6. Opbevaring af data og brug af databehandlere
Vi anvender eksterne virksomheder som leverandører for at levere vores tjenester bedst muligt. Disse eksterne leverandører kaldes databehandlere og behandler i visse tilfælde dine personoplysninger i forbindelse med deres levering af ydelser til os. Vores databehandlere behandler kun dine personoplysninger efter vores instruks og i overensstemmelse med lovgivningens krav til databehandlere.
Direktøren og de ansatte i DANSK HR har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
7. Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger?
Vi sørger for løbende at slette dine personoplysninger, når de ikke længere er relevante for de formål, vi har indsamlet dem til. Data opbevares så længe du ønsker at bevare kontakten og modtage nyt fra DANSK HR, hvorefter oplysningerne slettes eller anonymiseres.
8. Hvilke rettigheder har du som registreret?
Som registreret hos DANSK HR har man altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til DANSK HR via e-mail: info@danskhr.dk.
9. Websitets brug af cookies
Google Analytics (trafikmåling)
Websitet bruger cookies fra Google Analytics til at måle trafikken på websitet.
Du kan fravælge cookies fra Google Analytics her: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout
10. Kontakt
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til denne Politik, eller hvis du vil gøre brug af én eller flere af dine rettigheder, kan du kontakte os på info@danskhr.dk.
11. Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
12. Ændringer af denne politik
Hvis vi ændrer vores Politik om beskyttelse af personlige oplysninger, vil vi publicere den reviderede erklæring her med en opdateret revisionsdato. Hvis vi foretager væsentlige ændringer af vores Politik, som i betydelig grad ændrer vores praksisser for persondatabeskyttelse, kan vi også meddele dette til dig på andre måder, eksempelvis ved at sende en e-mail.
Denne politik om beskyttelse af personlige oplysninger blev opdateret den 18/5–2018.