Tidslinje
1992
- Foreningen PID-Personalechef I Danmark stiftes
Et medlemskab kostede 650 kr./ året ekskl. moms.
Personalechefen var på 12 sider og der var to netværksgrupper.
1997
- HR-prisen uddeles for første gang
HR-prisen blev stiftet for at synliggøre særlige HR-indsatser, som resultatmæssigt har vist sin værdi både organisatorisk og økonomisk.
2000
- Den første Træfpunkt HR messe afholdes
Træfpunkt HR blev udviklet for at skabe et mødested for erfaringsudveksling blandt HR-professionelle, hvor de har mulighed for at følge udviklingen inden for trends og tendenser samt produkter/services, der henvender sig til HR.
I 2000 var der ca. 60 udstillere. Det faglige program bød på 4 keynotes indlæg, og derudover var der 4 produkt præsentationer.
Sidenhen har Træfpunkt udviklet sig til det største samlingssted for HR-branchen, hvor man kan finde alt om HR samlet under et tag over to dage. I 2016 var der 154 udstillere fordelt på 176 stande. Der var knap 2000 besøgende og et konferenceprogram der bød på i alt 32 indlæg med praktikere og teoretikere fra ind- og udland samt indlæg fra nogle af udstillerne.
Træfpunkt startede i Bellacentret med et areal på 2.400 m2. Træfpunkt afholdes i dag i Øksnehallen og arealet er vokset til 5.500 m2.
2004
- Daglig HR-orientering på mail bliver en del af medlemspakken
2005
- Nyt Domicil på Brunbjergvej
DANSK HR flyttede til Brunbjergvej, da organisationen havde behov for mere plads samt for kontorforhold, hvor et åbent kontorlandskab gav rammerne for et innovativt HR-miljø.
Indtil 2005 havde kontoret adresse hjemme hos Kim Staack Nielsen. Foreningen flyttede ved ansættelsen af medarbejder nr. 5. - Gratis juridisk rådgivning bliver en del af medlemspakken
2006
- Magasinet Ledelse i Udvikling lanceres og bliver en del af medlemspakken
2009
- HR-chefen nr. 100 udgives i juni
- Den første online nyhedsmail HR&NU udsendes og bliver en del af medlemspakken
2010
- Magasinet HR Guiden lanceres og bliver en del af medlemspakken
2011
- Uddannelse & Udvikling købes og bliver en del af medlemspakken
2012
- Der etableres en netværksgruppe for HR-direktører
2013
- PID-Personalechef I Danmark skifter navn til DANSK HR
Udviklingen inden for personaleledelse tog i slutningen af 90’erne og op igennem 00’erne en drejning mod det engelske ord Human Resources. Ved en optælling af vores medlemmer i 2012 blev det samtidig klart, at mindre end 5 % stadigvæk bar titlen personalechef, og vi fandt det derfor nødvendigt at modernisere navnet. Et navneskifte gav også mulighed for at signalere, at foreningen er for hele HR-afdelingen og ikke kun den øverst ansvarlige. - Magasinet Personalechefen skifter navn til HR-chefen
- Personalechefprisen skifter navn til HR-prisen
- HR-webinarer bliver en del af medlemspakken
- Læringsportalen Leading Capacity købes
- Online Magasinet Human Resources købes
2014
- Der oprettes en netværksgruppe for medlemmer med nordisk HR-ansvar
- Netværksgruppen målrettet offentlige HR-chefer etableres
2015
- Mentorordningen bliver en del af medlemspakken
- Gratis kurser bliver en del af medlemspakken
- Der oprettes en netværksgruppe for HR Business Partnere
- HR Guiden relanceres og udkommer nu som håndbog og udsendes til alle danske HR-afdelinger
2016
- Nye medlemspakker lanceres – HR Plus, HR Start og HR Studie
Indtil 2016 var der en type medlemskab for alle. HR har i dag personer på forskellige niveauer og specialfagområder, og det dannede grundlaget for udviklingen af nye typer af medlemskaber. - Temapakker og HR-guidebøger bliver en del af medlemspakken
- Ny hjemmeside og medlemsportal for DANSK HR samt ny hjemmeside for Leading Capcity
- Leading Capacity bliver en del af HR Plus medlemskabet
- Online Magasinet Human Resources relanceres som Læring&HR
2017
- 25 års jubilæum