Adobestock 332637190 WEB

Gratis online værktøj til 1:1 samtaler mellem leder og hjemmearbejdende medarbejdere

Midt i coronakrisen, hvor næsten alt ændres, er 1:1 samtalen mellem leder og hjemmearbejdende medarbejdere vigtigere end nogensinde.

Competencehouse har oprettet en særlig version af værktøjet GoDialog til samtaler mellem leder og medarbejder, om de udfordringer coronakrisen giver. 

Brug selv værktøjet i HR til 1:1 samtaler med dine medarbejdere og opfordre de øvrige ledere i organisationen til at gøre det samme.

Få adgang her 

De 3 trin i 1:1 samtaler med GoDialog

1:1 samtalerne, der understøtter samtaler mellem leder og medarbejder, indeholder 3 trin.

1. Trin - input til samtalen

Lederen går ind på sin medarbejderoversigt og klikker på knappen “Start” ud for den medarbejder, som lederen skal have en 1:1 samtale med. Lederen  giver herefter sit input til samtalen - klikker på samtaleemner og tilføjer kommentarer.

Medarbejderen får en mail med link til GoDialog, logger ind, ser lederens input og giver derefter sit input til samtalen. Medarbejderen klikker på knappen “Send” og lederen får en mail om at medarbejderen er klar til 1:1 samtale.

2. Trin - forberedelse og dialog

Leder og medarbejder logger ind på GoDialog. Lederen klikker på “Dialog” i medarbejderoversigten og medarbejderen klikker på et 1:1 samtaleikon. Derefter kan de se den fælles dagsorden med begges prioriterede samtaleemner og kommentarer.

De forbereder sig til dialogen ved at “studere” den fælles dagorden og holder derefter deres 1:1 samtale med udgangspunkt i dagsordenen.

3. Trin - dialogen afsluttes

Når 1:1 samtalen er gennemført, klikker lederen på knappen “Afslut”. Herefter overføres den fælles dagsorden med kommentarer til medarbejderens og lederens arkiv. Når der skal holdes en ny 1:1 samtale, kan både leder og medarbejder gå ind i arkivet og se, hvad de sidst havde en dialog om.

Få gratis adgang her